Visa ett inlägg
Gammal 2015-12-19, 18:35   #27
Jorgen
Blibloblooobli

Jorgens avatar

Reg.datum: Apr 2002
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Hur bedömer domarna en fri poseringsrond då? Varför vann Linus? Var han bäst?
Från reglerna gällande CBB:
Citat:
Article 17 - Finals: Assessing Round 3
17. 1 Round 3 is assessed using the following criteria:
1. The judges will be assessing each competitor on how well they display their physique to music. Each judge assesses the posing routine with a view towards the display of muscularity, definition, style, personality, athletic coordination and overall performance. Judges look for a smooth, artistic and well-choreographed routine, which may include any number of poses; however, the Mandatory Poses must be included.
The competitor must also include intermittent poses so as to display the muscular development of his physique. “Moon” poses, and pulling the posing attire so as to display the top inside of the quadriceps or the gluteus maximus is prohibited.

2. The judges are reminded that, during this round, they are judging 50% physique and 50% routine.
Man kan vinna bästa posör utan att vinna den ronden i sin klass.
Nu uttalar jag mig inte i fallet Linus eftersom jag inte var där och såg tävlingen, men som du ser i regelverket räknar man 50/50 mellan utförandet och fysiken.
Alltså kan en person göra ett fantastiskt fritt program, men ha en sämre fysik, då vinner den personen inte ronden. Men kan alltså ändå kamma hem ett pris som bästa posör.

Ibland (som tex på Lucia i Göteborg) väljer samtliga domare ut vem som vinner bästa posör, ibland bestämmer arrangören, ibland någon annan.
Ett sådant pris är inget som hamnar under SKKF´s vingar.

Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat