Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-04, 14:03   #52
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell
 
130kg finsk sisus avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 12 332
Citat:
Ursprungligen postat av Lillgrabben Visa inlägg
Det kommer säkerligen att gå ganska bra efter en tid, men troligen kommer styrkan att minska ganska så mkt i början. Frågan är bara hur mkt svagare du kommer att bli ?

Om jag hade varit i din situation hade jag satsat på att sätta europa- samt världsrekord i SL-bänkpress, vilket inte borde vara omöjligt på ett (?) års sikt & därefter gå ner i vikt, om det är vad du önskar!

Åja, du får göra som du vill. Lycka till!
Jag har typ satsat att gå ner i vikt i snart 2 år men inte varit psykiskt beredd. Vann ju VM och och tycker det räcker.
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan J Visa inlägg
Tycker det är en märklig ide att gå ner i vikt nu när du vunnit så mkt. Kan inte vara så stora skillnader mellan att väga 125 och 140 ur hälsosynpunkt, du räknas som överviktig i det ena fallet och lite mer överviktig i det andra Är ditt blodtryck ok och blodvärden bra är det bara att köra på. Ska du nu satsa på hälsa vinner du nog inte så mycket förrän du är nere på 100-110kg och det kan du ju göra vid karriärens slut. Nej sluta tramsa nu och sätt ett världsrekord istället!
Mitt blodtryck är 140/80 sittandes ovilad och 120/55 liggandes efter 10 minuters vila så det är ju perfekt.
Blodvärden är ok. Enda är att levervärdena är något stegrade. Helt normalt enligt läkarna då muskelmassan och fettmassan är stor + mycket mat,kosttillskott och träning. Begärde iaf ett ultraljud och allt var ok.
Men jag kör på detta nu att gå ner i 125an. Det får bli som det blir. JAg hoppas på det bästa. Det är ju inte i hälsosynpunkt som är den viktigaste orsaken. Att lättare kunna sköta Felix och arbete är det viktigaste. Och jag vill sluta när jag vill i plussen och inte med en hjärtinfakrt.
__________________
SER UT SOM EN PÅSE SKIT

Min youtube videos: http://www.youtube.com/profile?user=superhurri

Journal: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86629
130kg finsk sisu är inte uppkopplad   Svara med citat