Visa ett inlägg
Gammal 2021-01-18, 07:26   #262
Jay-Z
Mr Assparade
 
Jay-Zs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 11 128
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
"Metabolic flexibility" får man antagligen automatiskt om man ligger på underskott och/eller vara vältränad. Folk som kan äta vad de vill och ändå inte bli feta har antagligen bara en låg aptit. Kalorier är fortfarande kalorier.

Jag vet att det finns viss vetenskaplig grund bakom begreppet, med uppregulering av vissa enzymer osv. Men jag tror inte det har någon större betydelse i det långa loppet, såtillvida att man är någorlunda vältränad och hälsosam. Smartast är sannolikt att äta varierat, träna och inte äta för mycket.
Har läst att folk som legat i keto länge kan reagera starkt/fel på stora kolhydratsintag, vilket känns som ett rätt dumt läge att försätta sig i. Äter man varierat behöver man inte fundera på sånt.
Mitt mål med 'mf' är att få kroppen att enkelt kan växla mellan glukos och ketoner, ganska sömlöst utan att få såna reaktioner som du nämner. Jag tror inte på keto för ketos skull, som något slags paradigm á la keto-talibanerna som ser kolhydrater som det värsta som kan hända. De har inte den flexibiliteten som jag eftersträvar.
__________________
Born in Jaktville, Broland.

The Only Easy Day Was Yesterday 🔱
Jay-Z är inte uppkopplad   Svara med citat