Visa ett inlägg
Gammal 2020-11-26, 12:58   #19
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
Löpning
Vardag: lunchlöpning(oftast jogg) á la sex km. En, maximalt två gånger per vecka blir det även löpning på kvällen. Då oftast 10-15 km. Kör just nu ett kvalitetspass(snabbt tempo) per vecka.

Helg: Långpass(20-40 km) på lördagen, oftast i skogen. Söndagen har historiskt sett varit vilodag men nu under corona har jag så jävla lite att göra att det nog blir ett pass då också framöver.

Styrketräning
Skulle säga tre-fyra pass per vecka. Mestadels överkropp med fokus på bänkpress, militärpress och striktcurl. Enda underkroppsövningen jag kör är knäböj men för tillfället kompenserar jag lite genom att köra den på de flesta passen.

Totalt: Tio-tolv pass per vecka. Ska ju dock påpekas att merparten av de där lunchpassen kan likställas med en promenad ansträngningsmässigt. De fyller två syften: samla km och bryta stillasittandet(corona-jobbar hemifrån). Är även skönt att få lite dagsljus.

Har nog aldrig trivts mer med träningen än vad jag gör nu. Styrketräningen är ganska kravlös, kör mycket på känn och utifrån vad jag tycker är kul. Samma med löpningen. Finns en långsiktig plan men den är ganska lös och så länge jag springer mycket så är jag nöjd.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat