Visa ett inlägg
Gammal 2017-04-21, 16:47   #54
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Man and Machine Visa inlägg
Huvuddomaren har alltid veto (väl?) men OM fjärdedomaren ser något som huvuddomaren missat kan jag omöjligen tänka mig att huvuddomaren inte går på fjärdedomarens linje.

Finns inget lag jag egentligen håller på kvar men om jag måste välja säger jag Juventus. Är det Buffons sista säsong unnar jag verkligen denne hjälte en CL vinst. Juves spelstil passar bra mot Real och jag tror Juve tar det ifall man möter Real. Däremot tror jag det blir mer öppet, typ 50/50 ifall man möter Athletico i finalen. Som bananen säger förmodligen också en ganska tillknäppt och tråkig match. Betta på 0-0 och straffar redan nu?
Fjärdedomaren är ju personen som står med tilläggstidsskylten, och är beredd att ta över förstedomarposten ifall förste får akut diarré eller nåt. Eller menar du straffområdesdomaren/måldomaren?

Hursomhelst så är ju som sagt domaren den som bestämmer ifall han ska gå på det han sett eller ifall han tycker att straffområdesdomaren/linjedomaren stod såpass mycket bättre till att han kör på vad de tycker sig ha sett. Men ibland vinkar ju linjdomaren för frispark, och förste väljer att gå på det han sett.

Hursomhelst verkställer ju inte domaren ett beslut taget av någon annan domare. Det är domaren som tar beslutet om han vill lita till sina ögon eller någon av sina assistenters (som eventuellt stod bättre till).


Buffon är verkligen värd att få vinna CL.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat