Visa ett inlägg
Gammal 2008-01-24, 22:07   #64
jontahontas
Registered User
 
jontahontass avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 155
Nu när vi är igång om LHW i UFC vill jag skriva ner mina åsikter.

Quinton har bältet, thats for sure.

Jag anser att Forrest Griffin är berättigad sin titelmatch då han faktiskt vann fair and square mot Shogun. Att det kunde berott på att Shogun inte längre kan kura som han gjorde i PRIDE eller whatever är skitsamma, han var rankad nr1 i världen av många och fick däng.

Rashad har inte förlorat ännu i UFC, men å andra sidan har han inte mött så många topprankade fighters inom UFC heller. Att ha bra stats är inte vad som berättigar en fighter en titelfight, det borde stå självklart. Hans dominans i likamatchen mot Ortiz ger honom möjligheten för svårare motstånd, men det krävs minst 1-2 tuffa motståndare för att ge honom en titelfight.

Machida står nära på tur i min mening. Segern över Sokodju gav ett mycket övertygande intryck, även om han inom UFC tidigare inte besegrat några stora namn. Huruvida Sokodjus knockar i PRIDE var tur eller inte spelar ingen roll. Han kom till UFC med segrar över två topfighters i PRIDE (Arona och Nougera) och blev fetägd av Machida.

Tito Ortiz måste således också stå nära. Om han nu spöar Machida så står han också väldigt nära titelfight. Att han sen har signat med free agency och ska lämna UFC är en annan femma.

Chuck Lidell behöver 2 segrar till för titelfight i mina ögon. Wanderlei kom inte till UFC i egenskap av bältesinnehavare i PRIDE, även om han i många år har dominerat i Japan.

Matt Hamill måste man också fråga sig var han står. Jag måste säga att jag är osäker. Han skulle kunna ställas som potentiell motståndare och underdog mot någon av de större namnen och därigenom ges en chans att "klättra".

Keith Jardine har faktiskt en seger över Chuck Lidell, som han fick direkt efter Chucks förlust av bältet. Detta borde räknas högt oavsett vad, och Keith Jardine borde vara en av dom som förtjänar en titelfight om han vinner sin nästa match (som således borde vara mot en mycket högt rankad fighter)

Shogun, Thiago Silva är potentiella svåra motståndare för alla ovan nämnda. Glömt någon? Hoppas inte.
__________________
jontahontas är inte uppkopplad   Svara med citat