Visa ett inlägg
Gammal 2020-11-29, 11:49   #223
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Bandid0 Visa inlägg
Vissa fastedagar äter jag inte ens ett litet mål på kvällen. Jag är helt enkelt inte sugen.

Oavsett om jag äter eller inte på fastedagen så har jag till och från börjat få problemet att jag vaknar på natten eller morgonen efter med svår huvudvärk. Det liknar den huvudvärken man har som bakfull, varför jag misstänker att det kan vara något med vätskebalansen som joxas till av fastan. Detta kan hända oavsett om jag ätit det lilla målet eller fastat helt.

Kan jag göra något för att undvika dessa huvudvärkar? Jag tar redan zink och magnesium alla dagar.
Intressant, jag har själv åkt på migränliknande huvudvärk på natten efter fastedagen ett par ggr nu.
I vuxen ålder har jag kopplat den typen av huvudvärk till hård träning då jag svettas mycket - hård konditionsträning har nästan oundvikligen lett till huvudvärk på kvällen/natten. Numera drar jag alltid ett par vätskeersättningstabletter i samband med träning och det brukar funka bra, har väldigt sällan ont i huvudet i samband med träning nu.
Det är ju möjligt att man råkar dricka lite för lite på fastedagarna om man inte aktivt ser till att dricka ordentligt. Sen är det ju möjligt att nivåer av elektrolyter blir rubbad när man inte äter på ca 24 timmar.
Man kan ju prova att dra i sig någon tablett vätskersättning med en halvliter vatten mitt på fastedagen och se om huvudvärken uteblir.
De gånger jag fått huvudvärk nu på kvällen/natten efter fastan har jag kännt mig lite sliten redan på eftermiddagen och när man får den känslan brukar det redan vara för sent att göra något åt saken, då är det nsaid som gäller för att iöht kunna sova.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat