Visa ett inlägg
Gammal 2020-08-03, 13:52   #7
Korvil
Registered User
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 113
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Intressant. Jag ska nog testa detta så småningom. Jag misstänker dock att jag lätt, väldigt lätt kommer att gå upp i vikt om jag får ”äta vad jag vill” varannan dag.
Nu påverkar ju såklart hur mycket du gör under dagen med men om du normalt åt säg 3000 kcal så kanske det inte är så troligt att det blir 6000 kcal på dagarna man äter? Skall det underförstått vara så att det fortfarande bara skall vara 3000 kcal på dagarna det äts på?

Min frukost håller ju näringsmässigt lägre kvalitet än min middag men annars kunde man ju funderat på om man om nu inte syftet är att förlora massa vikt kanske skulle provat att skippa frukost eller middag (äter bara två kanske tre gånger om dagen) varannan dag om det hjälpte till att hålla formen.
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
Flickvännen funderar på att köra varannandagsfasta, men träningen kommer att läggas sent på ätardagarna. Med andra ord så kommer det bara bli två mål (en shake + middag) innan fastan påbörjas. Jag antar att det inte är någon big deal, men vill ändå fråga hur negativt detta eventuellt är jämfört med om träningen gjordes på morgonen varav man sedan åt hela dagen efter.
Man är ju normalt hungrig när man har tränat speciellt om det har gått en tid emellan så. Antal måltider säger ju inte lika mycket som hur mycket man stoppar i sig.

Men om det nu är så att det är sämre att äta sent på kvällen, att vältränade individer bara får en kortare period av ökat proteinsyntes och så så borde det ju vara bättre om det var efter det man fick fylla på.

I ert fall gäller ju dock precis motsatt förhållande på fastedagarna.
Tränar ni på kvällen så om ni inte äter på fastedagen så är det ju kort tid kvar till dagen ni äter på och ni avbryter fastan nära träningen. Skulle ni istället tränat på morgonen hade ni ju gått hungriga hela den dagen. Men inget säger ju att ni måste ha just klockan 00 som brytpunkt utan ni kan ju ha den kl 12 istället exempelvis om ni vill och således hinna äta före träningen, efter träningen, sova, och äta frukost innan det är dags för ett dygn utan.

Senast redigerad av Korvil den 2020-08-03 klockan 13:57.
Korvil är inte uppkopplad   Svara med citat