Visa ett inlägg
Gammal 2020-01-14, 13:18   #5448
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Tja! Fuck vad dåligt update. Long time no see.

2020, nytt år, samma rutiner, nya gains.

Känner att jag utvecklas som människa och i min träning. Slutat med boxning (blev för oseriöst) och satsar numera på mer musik, egen träning och jobb inför lite resor.
Börjat träffa en tjej, det är cool. Hon är fem år äldre. Tar min egen träning till en ny nivå (hållbar dock!!) och tränar långsiktigt.

Slutet av 2019 gick inte som planerat, blev magsjuk och förlorade typ 4-5kg kroppsvikt. Pendlar mellan 83-84 nu. Tänker fortsätta på balans/svagt underskott sista veckorna på träningscykeln för att få ut det mesta av min refeed, och att jag känner mig mer bekväm och funktionell mellan 80-85kg än 85-90kg. Bra sätt att börja en diet på. Magsjuka = opti.

Kör en egen touch av 5-3-1 och har gjort sen i somras. Mina stats (efter knäoperationer) är numera:

Bänk - 105kg (@8 RPE)
Böj - 130kg (@9 rpe)
Mark - 175kg (@10 RPE)
Press - 65kg (@9 RPE)

Inte lika stark som förut, men absolut mer ork, hållbar, satsar på bättre och mer exakt teknik på varje rep och håller mig från failure på mesta basövningar. Då blir jag inte lika sliten. Vill inte hamna på samma nivå som sist.

Alla motgångar har gett mig massor av erfarenhet. Jag är lycklig och trivs med den jag har blivit. Det är jag extremt tacksam för!

Kört första 3 veckorna av första cykeln nu, och då innebär det av de 3 sista veckorna blir mer och mer overload med Joker-sets och lite tunga 2:or / singlar innan deload.


Första passet för Cycle 5B kommer i näst post.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat