Visa ett inlägg
Gammal 2017-02-07, 16:16   #26
Jaive
Registered User
 
Jaives avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 344
Jag har siktet inställt på Göteborgsvarvet i maj. Ska dessförinnan även springa Varvetmilen för att få en vettig seedning då jag inte sprungit någon halvmara innan. Jag kommer köra ett kortare löpschema inriktat på en bra tid på milen i 6 veckar framöver och efter det 8 veckor specifikt inriktat på halvmara. Tanken är att jag fortsätter med styrketräningen som vanligt under tiden jag tränar för milen, dvs över/under 4gg/vecka, för att sedan gå över till helkropp 2gg/v under de 8 veckor som jag tränar specifikt för halvmaran.

Det kan eventuellt bli så att jag skär ner på styrketräningen tidigare, beroende på hur kroppen känns, men målet just nu är att inte göra det innan Varvetmilen är avklarad. Min största oro är skador, då jag åkt på både hälsporre och hälseneinflammation tidigare när jag försökt börja löpträna lite mer seriöst. Jag tycker trots allt att jag har försökt trappa upp i ett lagom tempo och hoppas verkligen slippa dra på mig något nu, då det ju är lite väl kort tid kvar till Göteborgsvarvet för att ha tid att vara skadad.
Jaive är inte uppkopplad   Svara med citat