Visa ett inlägg
Gammal 2016-09-16, 09:55   #15061
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av CapnMiler Visa inlägg

Pegasus ändrades om 2015 om jag minns rätt, med modell "31". Vomero tog över som den "mest dämpade" neutrala skon hos Nike.

Asics "Gel-Glorify" är Intersport´s egna variant av "Nimbus"-skon och är därför också den mest dämpade neutrala Asicsskon. Glorify är ändå någon hundralapp billigare och detta har i föregående årsmodell varit pga ovanmaterialet. Numera tror jag att Glorify också har "FluidFit" i ovanmaterialet, så nu är skillnaden inte lika tydlig.
- om du gillade saucony mycket så kanske "triumph" är något att prova?
Kanske ska testa ett par Vomero då. För gamla Pegasus var vrålsköna. Iofs har jag betydligt värdelösare fotleder och knän idag, så de modeller jag gillade då kanske inte funkar alls idag...

Jaha, Glorify är deras egna påhitt? Kan förklara varför jag inte hittade dem i skolistan på runkeeper när jag försökte lägga in dem... Den modell jag köpte av Glorify var fjolårets, som de påstod var helt identisk (förutom färg och pris) med årets modell.

Jag är lite nervös inför Saucony nu måste jag erkänna. Ride vet jag ju var väldigt skön, förutom att jag fick ont nån gång efter mitt andra löppass i dem, och sedan var de osköna första kilometrarna. Jag sprang nog 8-10 ggr i dem innan jag lämnade igen dem också. Men frågan är ju om deras skor generellt är lite låga eller vad det kan vara, eller om detta var ett måndagsex? Jag provade ju iofs en helt annan sko av exakt samma modell och den kändes likadan (då jag bara joggade i affären). Har aldrig märkt nån skillnad på höger och vänster förut...

Men köper jag ett par Triumph så kanske jag också kommer få ont ovanpå foten efter ett par pass. Så det får isåfall vara ifall jag kan få en sådan "nöjd kund garanti" så man kan provspringa...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat