Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-26, 18:20   #11
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av FilipWT Visa inlägg
Hej igen!

Jag har ej fått någon molande värk längre vid längre sittastillande. (Pga förbättrad sittställning med rakare rygg och svankstöd?)
Jag undrar över tre saker bara:

När jag tränade marklyft(lätta vikter) så kände jag inte av "ömheten" i ryggmuskulaturen på samma vis som innan, kanske bara pga lätta vikter. Men jag kände dock av en punkt mitt på ryggraden, ungfär där man bakåtböjer ryggen enligt McKenzie-bilderna. Inte att det gjorde ont direkt, utan mer av en obehagskänsla. Farligt/bra/dåligt?

Det andra jag undrar över är att när jag gör dessa övningar, främst liggande varianten, så känns det ömt/"ont" på ungefär samma ställe, där ryggen bakåtböjs.

Sen rent allmänt har jag känt mig lite småstel i ländryggen, men detta borde vara för att jag ej har "stretchat" ut muskeln, eftersom jag håller ryggen i svank/rak position hela tiden?

Tack på förhand!
Bra att det hjälpt! Är du fortsatt bra nu eller har du blivit sämre igen? Den där obehagskänslan du beskriver hade jag inte fäst så stor vikt vid om jag vore du (eller om jag var din behandlande sjukgymnast). Det kan vara ett segment där du är överrörlig och därför tar ut "för" mycket rörlighet där, eller så kan det vara någonting annat. Svårt att uttala sig över nätet. Men hur går det som sagt?
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat