Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-21, 08:09   #33642
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Jones grejen var mer en lustig reflektion. Många som säkert tycker Hendricks vann, tycker också att Alex gjorde mer i rond 4 för att han träffade mer under de första 4 minuterna. Men i isf då skulle GSP ha vunnit rond 2 också.
Om någon ger Alex rond 4 eller GSP rond 2 så borde de permanent förbjudas från att titta på MMA

Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Japp till vad? Du har tagit armbågar på huvudet i clinchen i samma position? Du får gärna beskriva situationen och hur du upplevde dem.

Talade mer om principen om hur man (antagligen) dömer skada. Jag tror nog att även de flesta tkd/karate sparkar mot huvudet är hårdare, eller iaf motsvarande, armbågar i clinchen.

Armbågar som försvar mot nedtagning är däremot definitivt ett underanvänt försvar, och kan definitivt skada eller t.o.m. knocka någon, som vi har sett typ två gånger i år (båda de gångerna så såg dock armbågarna ut att ha rätt mycket nyp i sig).
Japp till armbågar från den positionen ja. Jag försökte editera in det men var för långsam, det jag ville ha sagt var iaf att spetsigt, riktat våld mot tinningen som välplacerade armbågar från den positionen innebär är extremt obehagligt och jag tror det finns stor chans att man kan påverka utgången av en fight från den positionen. Håller med om att det är ett underanvänt verktyg.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat