Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-21, 02:39   #33640
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Nära 2/3 är definitivt en bred majoritet, hade Sherdog nu bestämt utgången finns det ingen chans att GSP hade vunnit. Dessutom inräknat att GSP med all säkerhet har fler fans på brädan, som röstar mer med hjärtat än hjärnan.

Jag gav vinsten till Jones oavsett regelverk, vad nu det har med saken att göra.
Om det är nära 2/3 då är det typ lika nära 50/50, så jag förstår inte riktigt hur det skulle vara ett argument för bredhet.
Man kan dessutom använda fans-argument fast angående haters som röstar mot honom. Tycker mig ha sett en hel del mer haters än fans där iaf. Har knappast sett en enda person som har sagt att de gillar att se honom slåss.
Men ja, isf är det mer intressant att se vad mer insatta/analytiska personer tycker om det, och som sagt har jag sett en hel del som antingen ger rond 1 till GSP, eller iaf kan se hur man skulle kunna göra det.

Jones grejen var mer en lustig reflektion. Många som säkert tycker Hendricks vann, tycker också att Alex gjorde mer i rond 4 för att han träffade mer under de första 4 minuterna. Men i isf då skulle GSP ha vunnit rond 2 också.


Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Japp! Jag sa inte att de var enormt hårda, jag sa att jag hellre hade tagit GSPs spark. De flesta headkicks som landar skakar inte huvudet tillräckligt för att orsaka märkbar hjärnskada om du nu trodde det.
Japp till vad? Du har tagit armbågar på huvudet i clinchen i samma position? Du får gärna beskriva situationen och hur du upplevde dem.

Talade mer om principen om hur man (antagligen) dömer skada. Jag tror nog att även de flesta tkd/karate sparkar mot huvudet är hårdare, eller iaf motsvarande, armbågar i clinchen.

Armbågar som försvar mot nedtagning är däremot definitivt ett underanvänt försvar, och kan definitivt skada eller t.o.m. knocka någon, som vi har sett typ två gånger i år (båda de gångerna så såg dock armbågarna ut att ha rätt mycket nyp i sig).
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2013-11-21 klockan 02:41.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat