Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-20, 21:17   #33639
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Det borde du göra, eftersom 80% gav matchen till Hendricks direkt efter matchen.
I den mer kunniga delen av Sherdog, standup-forumet, så gav en hel del matchen också till GSP, som t.ex. Conor som jag nämnde. Även vad som verkar en hyffsad standup-tränare, Luis Monda, kunde förstå argumentet att ge den till GSP.
60% är inte en särskilt bred majoritet heller. Det ger iaf ett hum om att bilden av vad som hände i matchen inte alls är så enormt tydlig.
Konsensus är nog dock att dömer man matchen efter pride-regler, så vann Hendricks.
Vilket gör det lite intressant, för tycker man det är mer så man bör bedöma en match, då tycker man också Jones vann mot Alex.
Nära 2/3 är definitivt en bred majoritet, hade Sherdog nu bestämt utgången finns det ingen chans att GSP hade vunnit. Dessutom inräknat att GSP med all säkerhet har fler fans på brädan, som röstar mer med hjärtat än hjärnan.

Jag gav vinsten till Jones oavsett regelverk, vad nu det har med saken att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Har du också tagit armbågar mot huvudet under ett takedown-försök? Alltså, bara för att kunna jämföra. Eftersom du tycker de var så enormt hårda.
Som sagt, pur biomekanik borde säga att det är svårare att skada motståndarens hjärnceller då skallen är hyffsat stabiliserad och hjärnan inte kan studsa runt så lätt. Och förstörda hjärnceller torde smälla högre än ytlig skada.
Sedan exakt hur många halvhårda eller även hårda armbågar i den positionen som motsvarar en hyffsat ren karate-spark i huvudet är iaf för mig svårt att avgöra.
Japp! Jag sa inte att de var enormt hårda, jag sa att jag hellre hade tagit GSPs spark. De flesta headkicks som landar skakar inte huvudet tillräckligt för att orsaka märkbar hjärnskada om du nu trodde det.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat