Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-20, 20:56   #33638
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Som sagt, jag ger inte mycket för en sherdog-poll (och även då är det en bred majoritet som fortfarande ger ronden till Hendricks).
Det borde du göra, eftersom 80% gav matchen till Hendricks direkt efter matchen.
I den mer kunniga delen av Sherdog, standup-forumet, så gav en hel del matchen också till GSP, som t.ex. Conor som jag nämnde. Även vad som verkar en hyffsad standup-tränare, Luis Monda, kunde förstå argumentet att ge den till GSP.
60% är inte en särskilt bred majoritet heller. Det ger iaf ett hum om att bilden av vad som hände i matchen inte alls är så enormt tydlig.
Konsensus är nog dock att dömer man matchen efter pride-regler, så vann Hendricks.
Vilket gör det lite intressant, för tycker man det är mer så man bör bedöma en match, då tycker man också Jones vann mot Alex.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Jag skulle vilja säga att 5 år+ av Taekwondo-träning/sparring/tävling ger mig viss förståelse för hur orolig man behöver vara för en huvudspark, och den där såg som sagt inte särskilt mycket ut även om den träffade rent.
Har du också tagit armbågar mot huvudet under ett takedown-försök? Alltså, bara för att kunna jämföra. Eftersom du tycker de var så enormt hårda.
Som sagt, pur biomekanik borde säga att det är svårare att skada motståndarens hjärnceller då skallen är hyffsat stabiliserad och hjärnan inte kan studsa runt så lätt. Och förstörda hjärnceller torde smälla högre än ytlig skada.
Sedan exakt hur många halvhårda eller även hårda armbågar i den positionen som motsvarar en hyffsat ren karate-spark i huvudet är iaf för mig svårt att avgöra.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2013-11-20 klockan 21:04.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat