Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-20, 20:35   #33637
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Visst, men vad som är intressant är att sherdogpollen är efter folk tittade om matchen. Dessutom ger en poll där folk får scora varenda runda, 38%+ till GSP (och antagligen en del skulle kalla den en draw, det gick inte i pollen).
Det du syftar på var omedelbara reaktioner.
Som sagt, jag ger inte mycket för en sherdog-poll (och även då är det en bred majoritet som fortfarande ger ronden till Hendricks).

Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Då är du nog inte så vettig. En huvudspark, där skallen inte är stabiliserad och hjärnan kan studsa fritt, är ganska uppenbart sett värre eller iaf inte bättre.
Folk har blivit knockade av sämre sparkar, men oftast tar det ett antal många fler, och antagligen hårdare, armbågar i clinchen för att knocka någon.
Argumentet är dessutom inte armbågarna vs sparken. GSP träffade ett antal gånger fler stående, då Hendricks verkade missa en hel del (inte helt säker på detta pga vinkeln, som jag sagt förut).
Men kanske nog om detta.
Jag skulle vilja säga att 5 år+ av Taekwondo-träning/sparring/tävling ger mig viss förståelse för hur orolig man behöver vara för en huvudspark, och den där såg som sagt inte särskilt mycket ut även om den träffade rent.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat