Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-20, 19:58   #33634
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
40% av folk som röstar på Sherdog är inte ett statistiskt underlag som jag ser som vidare vettigt. Senast jag kollade (se bild-länken tidigare) så hade 100% av MMA-media gett ronden till Hendricks, vilket bär desto mer tyngd.
Visst, men vad som är intressant är att sherdogpollen är efter folk tittade om matchen. Dessutom ger en poll där folk får scora varenda runda, 38%+ till GSP (och antagligen en del skulle kalla den en draw, det gick inte i pollen).
Det du syftar på var omedelbara reaktioner.
Det var dessutom inte 100% av mma-media (nej, den "pollen" inkluderar inte alla), och många verkar i efterhand tycka den första ronden var jämn och iaf kan förstå argumentet för att ge den till GSP eller ge den 10-10.
Vilket var hela min poäng.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Jag hade hellre tagit den där huvudsparken än armbågarna om jag fått välja själv!
Då är du nog inte så vettig. En huvudspark, där skallen inte är stabiliserad och hjärnan kan studsa fritt, är ganska uppenbart sett värre eller iaf inte bättre.
Folk har blivit knockade av sämre sparkar, men oftast tar det ett antal många fler, och antagligen hårdare, armbågar i clinchen för att knocka någon.
Argumentet är dessutom inte armbågarna vs sparken. GSP träffade ett antal gånger fler stående, då Hendricks verkade missa en hel del (inte helt säker på detta pga vinkeln, som jag sagt förut).
Men kanske nog om detta.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2013-11-20 klockan 20:07.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat