Visa ett inlägg
Gammal 2019-12-20, 03:43   #11300
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av LunaSpice Visa inlägg
Schysst form! Hur har/ser ditt upplägg sett ut?
Kul att du frågar: Här får du ett onödigt långt svar som jag ändå tänkte skriva för min egen skull.

Denna dieten blev det 12 veckor varav de första 5 veckorna var en aggressiv fas på dryga 3-3500 kcal utan refeeds (Fas 1). Man kan se detta som att jag började min långa diet med en minicut. Sen hade jag en diet-break på energibalans i en dryg vecka på 4-4500 kcal/dag. Efter det började Fas 2 med mer frekventa refeeds varje vecka beroende på behov.

Makros under fas 2


Fas 3: Färre refeeds och mer promenader/cardio.
Time to put the pedal to the metal. Fler dagar på 3000 kcal och färre dagar på 3500-4000 kcal. Trampar upp stegen och promenerar 15-20k steg/dag.
Fas 4: Recomp into show.
Det här är den mest intressanta fasen. Nu har jag kommit i den formen som jag vill vara i @ 7,5% kroppsfett och höjer kaloriintaget men bibehåller den fettförbrännande och kroppsformande träningen (i.e. promenader, styrketräning & intensiva intervaller). Recomp into show betyder att jag mer eller mindre står still i vikt och fyller ut/fokuserar på prestation och återhämtning från träningen samtidigt som jag faktiskt synbart kommer i bättre form på ytan. Med det menar jag att jag ser visuellt bättre ut även om jag slutat dieta.
Slutgiltig analys kommer på måndag som är sista dagen på dieten och kalipermätning.

Citat:
Ursprungligen postat av Chilihot Visa inlägg
Har inte orken att läsa alla dina inlägg men hur pass hårt körde du och hur för att få den kroppen?
Det beror på hur långt ett snöre är. Jag har tränat intelligent och konsekvent i 15 år med böljande perioder av volym och intensitet.
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat