Visa ett inlägg
Gammal 2020-10-24, 15:22   #10
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av Bandid0 Visa inlägg
Planerar att köpa hus men en sak som slår mig när jag tittar på utbudet på hemnet är att alla hus som inte är snordyra är av typen enklare trälåda. Det ser liksom ut som att man spikat ihop enklaste billigast möjliga hus. Till skillnad mot en klassisk rejäl villa. Jag tycker också att det känns som att moderna hus är tunnare och mer lyhörda. I äldre hus känns det mer som att det finns tydligt avgränsade rum med rejäla och tjockare väggar, inte är lika lyhört m.m. De moderna trälådor jag besökt brukar ha en öppnare planlösning och vara väldigt lyhörda osv.
Det märks bara man sågar i golvbrädorna för att installera nytt avlopp t ex. I ett gammalt hus är det riktigt ordentligt trä, i ett nytt är trät som papper.

Trailers finns i Sverige nu, kallas någonting annat men är trailers. Helt OK, ingen diss.

Fundera på att du köper mark också och vad som kan och får byggas eller utvecklas på den.

Sedan radhus, trailer komplex etc, bed bugs, dvs vägglössen har kommit tillbaks. Nästan helt omöjligt att bli av med om man har dem och speciellt om de kommer från grannarna så se upp.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat