Visa ett inlägg
Gammal 2021-11-25, 13:38   #18
TheDoctor
Registered User
 
TheDoctors avatar
 
Reg.datum: Jan 2018
Ort: Nordvästra Skåne
Inlägg: 215
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Det här med kolhydrater har jag precis börjat läsa mer om, är det något du märkte av på sömnkvaliteten?

I övrigt hanterar vi det väldigt lika
Jag äter väldigt lite kolhydrater i övrigt och har gjort så under lång tid. Äter de få jag får i mig runt träningen. Men jag har upplevt att dem gångerna jag äter kolhydrater närma sänggående så har jag haft svårare att somna och kvaliteten på sömnen blivit sämre.

Som sagt bara upplevt det, jag har inte läst något om det eller gjort några faktiska undersökningar på mig själv mer än att när jag upplevde det senast och kunde knyta det till några andra gånger jag känt samma så beslöt jag mig att inte äta efter ett visst klockslag och jag upplever att det hjälper. Och det är gott nock för mig.

Har haft brokig sömn hela livet med vilda drömmar och att jag flänger runt mycket med kroppen, och en hjärna som aldrig håller käften. Så har testat mig fram med olika upplägg och behållit det jag tycker fungerar för mig. Allla är vi olika så vet inte om det funkar för andra men jag delar med mig så andra kan ta del av det ifall dem vill.
__________________
Eat breakfast like a king, lunch like a prince and dine like a pauper.

Workout like your life depends on it.
TheDoctor är inte uppkopplad   Svara med citat