Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-15, 21:18   #5
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 591
Måndag = Vecka 9!

Goodmornings 30kg 3x12st s.set med/
Abd. crunch 22kg 3x30st
Knäböj 60kg 5st, 70kg 5st, 75kg 4st, 77kg 3st,(Bälte på)80kg 3st, 85kg 2x2st
Bänkpress, mellangrepp med stopp 40kg 6st, 45kg 5st, 50kg 4st, 52kg 3st
Bänkpress, tävlingsträning med signaler 60kg OK, 65kg(fot och rövlyft), 65kg OK, 70kg Fail
Liggande bred lats/kabelrodd med stopp 40kg 3x8st
Biceps, kabelcurl 17kg 8st, 20kg 2x8st

Kännde mig inte på mitt gladaste humör då jag kom till gymmet idag, men det är tur att det är så grymt rolig stämning på klubben så man kommer igång efter ett tag per automatik.

Knäböjarna gick inte särskilt bra, jag hade hoppats att jag skulle kunna köra på 90-95kg men dom resurserna fanns inte alls idag. Jag hade ont i häcken, lite tendes till framfall och svajiga knän (det där lät ungefär som en lyckad utekväll...)

På bänkpressen provade jag sådanadär balettskor, gick väl sisådär. Bytte till ett par vanliga gympadojor efter missen på 65kg och det blir nog dom jag har på tävlingen. Diskuterade med kamraterna om ingångsvikten och det blir att köra ett lätt och säkert första lyft.

Rodd och biceps kände jag mig rätt stark i, men det tränar jag ju i mycket mindre omfattning nu än vad jag gjorde tidigare. Ska försöka att hålla mig ifrån alla extraträningar denna vecka som suger kraft och energi och försöka att äta lite mer rejält.
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat