Visa ett inlägg
Gammal 2009-04-14, 13:48   #168
Guddi
Registered User
 
Guddis avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 3 429
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Bäst du blir överläkare istället.
Relevans?
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Jag kan hjälpa dig.

En normalstor potatis väger 70g. Tre potatisar blir 210g. Per 100g innehåller potatisen 16g kolhydrater. Tre potatisar omvandlas således till 34g kolhydrater.

Vad är densiteten på druvsocker (= Dextropur), Guddi? Hur mycket väger 1 dl?
Det du skriver har inget gemensamt med det som Reimers skriver. Hon anger inte att hon syftar på dl eller något annat mått för druvsocker gör hon det? När hon inte gör det så blir det helt enkelt 3 stora potatisar (210g)= 210g druvsocker. Hon skriver det ännu klarare någon rad längre ner...

Citat:
1dl mjöl, pasta eller sädeskorn kan också sägas motsvara ungefärligen 1dl druvsocker och då ännu mer beroende på tillagningen.
Håller du fortfarande med henne? Består tex pasta utav 100 % kolhydrater? Man undrar hur det blir ännu mer som hon dessutom lyckas lägga till, man kokar så det blir mer än 100 % kolhydrater

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Jag äter idag mycket närmare vad både min mor och min mormor åt som unga än hur du äter idag.

(poäng för att du får dina påståenden att framstå som fakta. du kan dina härskartekniker)
Hur äter jag Mikeal? Vet du något om detta?

Angående ursprungsföda alt. stenålderskost så har vi gått igenom detta tidigare Mikael. Du hade inga belägg för det du sa då och tydligen så har du inga nu heller. http://www.kolozzeum.com/forum/showp...&postcount=150
__________________
Besök gärna min sida Träningslära.se

Senast redigerad av Guddi den 2009-04-14 klockan 13:51.
Guddi är inte uppkopplad   Svara med citat