Ämne: Bänkpress/SL
Visa ett inlägg
Gammal 2018-11-20, 12:21   #5255
A.Pahkamaa
Registered User
 
A.Pahkamaas avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Linköping
Inlägg: 4 927
Citat:
Ursprungligen postat av Lillgrabben Visa inlägg
Du får planlägga vinterns vedermödor och tänka ut något spännande! Jag gissar att rsr inte går köra för jämnan utan att mellanperioder av lite mindre påfrestande gymnastik kan vara fint!

Tack för klargörandet av rotationerna! Jag brukar faktiskt göra något snarlikt, där jag ligger på en bänk och håller en olastad skivstång på raka armar. Jag roterar överkroppen och underkroppen i olika riktning till dess att jag får ordentligt töj i rygg/lats/bröst etc, samt att änden på stången tar i golvet.
Då jag inte är riktigt framme vid min gamla toppnivå ännu så skulle jag nog kunna köra RSR ett varv till. Däremot kände jag att det blev rätt stressigt att hinna med träningen med 5 styrkepass, 1 löppass, 1 pass orientering, 1 simpass och en kvällskurs där jag passar på att cykla ca 2x30 minuter... lite väl mkt varje vecka helt enkelt. Nu är det bara några veckor kvar på kvällskursen och crawlkursen, blir kanske lättare efter det.

Ja rotationerna är bra, känns som att man får sträcka ut och möblera om kroppen på ett välbehövligt sätt samtidigt som magen får lite träning.

20 November 2018 (Vrilmarks AK)

Bänkpress med stopp:
20x30, 70x10, 110x6, 130x4, 150x2x6, 70x15

Stångrodd:
70x20
A.Pahkamaa är inte uppkopplad   Svara med citat