Ämne: Bänkpress/SL
Visa ett inlägg
Gammal 2016-07-06, 19:19   #5017
A.Pahkamaa
Registered User
 
A.Pahkamaas avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Linköping
Inlägg: 4 927
5 Juli 2016 (Motion)

Min gamla racer har gett ifrån sig missljud från vevlagret senaste gångerna jag cyklat. Åkte förbi en kollega med ordentliga cykelverktyg och tog isär lagret. Hittade en skada på ena lagerläget på axeln som mest troligt är orsaken till missljuden. Rengjorde och fettade om lagret och vred axeln så att skadan skulle hamna på ett annat ställe på trampvarvet i hopp om att det skulle minska belastningen just där... men efter den här provrundan kan jag konstatera att det inte verkar ha hjälpt. Tyvärr har Cresent från 80-talet franska lager som inte är så lätta att få tag på längre, får se hur jag ska lösa det här.

Men det gick ganska bra att cykla ändå.

Cykel:
2.5 mil @ 50 minuter ungefär

+ microfys

Microfys är en snabb genomgång av kroppen på 5-10 minuter, vissa dagar orkar jag köra det på morgonen innan jag duschar, försöker även köra det efter vissa motionspass. Har inte skrivit upp detta men det kan vara kul att anteckna. Innehåll:
Rörlighet (snabb uppmjukning av kroppens större leder); några övningar med kroppsvikt typ knäböj, utfall, hunden, armhävningar, plankan, situps, rygglyft; stretching
A.Pahkamaa är inte uppkopplad   Svara med citat