Visa ett inlägg
Gammal 2019-02-13, 13:15   #88
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
har du tröttnat på karaten då? Förlåt om jag missat det. Det är väl någonting man kan utveckla hela livet, som alla andra kampsporter, dans etc. Även om kroppen blir segare kan tekniken utvecklas för evigt.

Jag tävlade själv som boxare men det var förhållandelsevis en kort tid sen var det slut för det skulle inte bli mer tävlingar men efter det har jag lärt mig mer om boxning och jag har upptäckt saker jag önskar jag visste då, som skulle gett mig bättre självförtroende och mina egna idéer mer vatten på den tiden jag kunde gått till typ OS eler någont liknande. Det blir tillslut som en meditation, vad är 6-8 broiler-år jämfört med 30 nästan intellektuella år, fortfarande fysik aktiv.

Det är detta som är en av de orsaker att jag själv i alla fall, inte pallar med externa vikter längre eftersom det står ett nummer på dem. Det finns ingen chans att jag idag, äldre och skadad och den första tävlingsperioden bakom mig, skulle på nåt sätt ta några PB'n att skriva ned i stats, eller vinna över mig själv sen förut på något sätt.

Jag tittar i bland på karate och ser hur in i helvete fint de sätter sina sparkar vilket kan utvecklas som självförsvar t ex vilket oftast ofilmat görs över 2 sekunder + 2 sekunder eller nåt, for evigt. Samt själva stilen, med tiden för rörelserna överlappning med en massa andra sporter t ex dans eller vad som helst, du också sen kan titta på och inte känna dig som ett kylskåp, för du har karaten i botten. Vet inte om du är med mig här...
Har egentligen inte tröttnat på karate, men jag kommer aldrig bli tillräckligt rörlig för att klara det. Redan när jag tog blått bälte skulle man egentligen kunna sparka i huvudhöjd, men jag kommer aldrig kunna sparka högre än knähöjd. Alla andra tekniker klarar jag ju, men det känns onödigt att hålla på att lära sig ett rörelsesystem om typ 10 % av rörelserna är omöjliga för en? Antar att jag till slut kommer sluta kunna ta bälten.

Det finns ett annat, lite fånigt, problem med att träna karate också: Man skriker i högan sky under träningen, så jag var tvungen att ha öronproppar när jag tränade. Och då blev det svårt att höra vad tränaren och andra sa. Plus att man kände sig töntig. Skulle föredra en sport som inte kräver det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat