Visa ett inlägg
Gammal 2019-02-04, 08:37   #5990
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av Halllon Visa inlägg
Tack. Jag har fått ett gäng övningar av min naprapat. Även stretch-övningar. Men dessa är helt utan vikter osv. Jag vill verkligen bygga både styrka och massa då jag är ganska tunn. Av naprapaten får jag ju bara övningar av "sjukgymnastikkaraktär". Jag ska kolla med henne igen. Men annars kanske det är bättre att jag presenterar de övningar jag vill göra så får hon säga vilka som är ok och inte.
Har ni tips på upplägg utöver just de övningar som tränar bort problemet med ländryggen (som jag får av naprapaten)? Jag menar jag måste väl kunna träna ganska tungt om jag bara ser till att använda övningar som inte belastar ländryggen. Är trött på att vara tunn
Jag har också stora ländryggsproblem, men jag lyckades träna runt det i SL5x5. DOCK! I efterhand önskar jag att jag inte gjort det, för min del blev det att jag sköt problemen framför mig som sedan påverkade andra delar än bara ländrygen. Detta beror ju väldigt mycket på hur ditt problem ser ut.

Min rekommendation, utan att veta ett dugg om dina ryggproblem är:

Gör övningarna du fått från din naprapat och använd dig av övningar som är skonsammare mot din kropp än basövningarna i SL5x5. T.ex. hjälpte det mig att få min ländryggsträning av hyperextensions och reverse hyperextensions, och sedan köra roddvarianter med bröststöd.
Även press över huvudet har jag i perioder fått göra sittande med ryggstöd.

Viktigast är att inte köpa snacket om att man måste köra si eller så - Har du fysiska problem så skjuter du dig i foten om du inte anpassar efter dig själv
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat