Visa ett inlägg
Gammal 2018-07-02, 16:39   #10818
Bossebäver
Registered User
 
Bossebävers avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 1 003
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Jag trodde det var allmänt känt inom vetenskapliga kretsar att ju oftare man refeedar och ju högre intag man ligger på under viktnedgång desto bättre resultat. Refeed varannan dag eller 2-3 dagars (48-72h) en gång i veckan är ju ganska ofta på tapeten hos de med spetskompetens inom området. Mer frekventa refeeds innebär att man bibehåller en hälsosam (och hög) metabolism, mer fettfri/muskelmassa och psykisk hälsa (mindre dietstörningar som narcissism, sömnsvårigheter, cravings osv). Detta är i särklass den lättaste dieten jag har gjort tack vare alla förberedelser och förutsättningar jag byggt upp fram tills nu.

Gjorde en kalipermätning idag efter 9 veckor på diet och är nu 3 weeks out och hamnade på 7%. FFMI har fått sig en törn men jag har också tappat rätt mycket vikt den senste veckan. Därför är det en rejäl refeed som gäller idag! Nästa mätning blir efter en carbload om 3 veckor.
Jag skulle säga att frekventa refeeds och höga energiintag är anledningen till att gemene man aldrig går ner i vikt...
__________________
Im Chuck Norris, your argument is invalid.
Bossebäver är inte uppkopplad   Svara med citat