Visa ett inlägg
Gammal 2007-02-26, 18:42   #1
Whistler
Registered User
 
Whistlers avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Jönköping
Inlägg: 1 808
Dödsknark och nakenchock

Jahopp... Förra träningsjournalen gick åt skogen, mest för att det var så mycket info att fylla i - och jag gjorde det för sällan - så det blev jobbigt.

Nu gör jag ett nytt försök! Idag påbörjas mitt livs första deffperiod. Tanken är att gå ner 4kg till Bästa Fysiken 2007-deadlinen och därefter får vi se vart jag hamnar inför strandsäsongen.

Ålder: 22 år (född 1984)
Längd: 180cm
Vikt: 84kg

Träningsbakgrund: Visst kampsportande de senaste fyra åren ihop med vad jag då tyckte var seriös styrketräning (gjorde mao det mesta "fel"). Drog på mig diagnosen "hopparknä" på båda knäna för ett par år sen och har äntligen nu insett vad jag ska göra för att få bukt med dem. Tar det därför lite lugnt med benträningen. I övrigt kör jag numera helkroppspass (tre pass per vecka), efter att i ett drygt halvår kört Max-OT.

Delmål 1: -4kg till 13 maj, då deadlinen för Bästa Fysiken 2007 är. Givetvis vill jag försöka behålla så mycket muskelmassa som möjligt.
Delmål 2: Gå ner så mycket jag kan innan jag inte orkar/vill mer. Tappar jag för mycket i styrka så stannar jag av deffen också. Sluttid är sista juni.

Metoder: Dra ner 4-500kcal per dygn i mat. Har legat på hyfsat jämn vikt de senaste månaderna, så om jag håller ner maten lite och lägger till några promenader eller cykelpass i veckan så kommer det här nog gå bra.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Visa inlägg
Moderatorerna bestämmer från fall till fall. Lev med det och sluta tjafsa.
REN IDROTT

"Dödsknark och nakenchock" - Whistler svälter ihjäl sig (eller någon annan)
Whistler är inte uppkopplad   Svara med citat