Visa ett inlägg
Gammal 2017-08-07, 10:11   #12841
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Du verkar ha gainat bra samtidigt som du droppat en del i vikt? Hur har du burit dig åt? Lågt kcalunderskott och hög träningsvolym? Känner att jag vill lägga på mig muskler men är nöjd med fettmängden jag har nu och vill inte bli tjockare så kanske borde gå ned typ 3kg till för att möjliggöra detta..
Ja, jag har tappat en hel del i fettmassa, och ökat i muskelvolym samtidigt. Gått ner från runt 95kg i Februari förra året, till nu runt 72kg på en lätt dag.

Kaloriunderskottet har varit på ungefär 500-800 kcal/dag, större i början, men den senaste tiden ett kaloriintag på runt 2000 kcal per dag, nu ligger jag på 2500kcal/dag i intag ungefär.

Jag har tränat drygt 140 pass sen den 12 februari, så alltså runt 20-25 vilodagar sen dess, eller knappt en i veckan i snitt. (Dom flesta vid ett fåtal bakfyllor, eller sjukdom)

Jag tror att en delar av orsakerna till att det gått hyfsat är muskelminne, (jag varit i ungefär sån här form tidigare, för 10 år sen, nu tränat i 19 månader), högt proteinintag (3g/kg kv), hård träning, relativt lite alkohol, konstant hållit mig till mina makromål kostmässigt, speciellt proteinet och försöker sova så ordentligt det går.

Nu vet jag inte hur din kroppskonstitution är, och hur länge du tränat, och om du också kan dra nytta av muskelminne, men jag kommer försöka bygga muskler på balans/svagt underskott ett tag till =)

Det jag känner nu när jag äter lite mer, och ganska nära balans är att jag är betydligt starkare, och orkar lyfta mycket mer på mina pass, vilket ju kan vara fördelaktigt.
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat