Visa ett inlägg
Gammal 2020-07-29, 18:27   #14
Tjenatja
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2020
Inlägg: 253
Har ingen källa, är dock rätt säker utefter erfarenhet, fin hy, välmående, energi, hur kroppen känns och funkar är för mig en indikation på om man gör något rätt eller fel. Och mår skit av mycket snabba kolhydrater + man ser sämre ut. Syns nästan på folks ansikten vilka som käkar skräp kolhydrater och inte. Räcker för mig att veta via erfarenhet. Sen säger jag inte att det är 100%, men att en inte kunna agera eller tänka själv utan massa studier är för mig bara löjligt. Testa trycka 100g vitt socker om dagen, ta lite bilder och skriv ner energin och hur du mår, sen käka cleant ett tag och anteckna. Så märker du troligtvis lite skillnad i looken och ditt allmänna välbefinnande. Vilket brukar indikera på hälsan, jag menar i många fall så säger kroppen själv till via olika funktioner om något inte stämmer. Precis som om man har ont i magen och dylikt.

Och de som käkar mycket skräpkolhydrater är ofta beroende och lyckas inte sluta så kan inte utala sig hur de skulle må, och se ut efter en period utan det
Tjenatja är inte uppkopplad   Svara med citat