Visa ett inlägg
Gammal 2020-03-01, 10:18   #13265
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Tackar. Har alltid tänkt att mina nedre lår är underutvecklade, men det är antagligen pga mina väldigt små knän, vilka gör att låren ser veka ut i jeans, nertill. Inget man kan göra något åt dock!

Har i princip bara kört böj och mark för benen men nu läggs det mycket fokus på good mornings och lårcurl. Får enorm träningsvärk av 15 reppare med 40-50kg i good mornings
Om målet är hypertrofi för estetiska syften, alltså att forma kroppen som man vill ha den, så faller böj och mark kort för syftet. Sen jag började utesluta "dysfunktionella" övningar och fokusera på splitböj (jag skulle kunna ha en doktorsavhandling i bulgariska splitböjsvarianter) och vanliga böj så har faktiskt mina övre och nedre quads krympt. När jag började lägga till högreps i utfallsteg med TUT och direkt/isolerat quadarbete så började musklerna runt knäna och "svepet" (vastus lateralis) växa igen. Dock skulle jag säga i min erfarenhet att omvänt gäller för hamstrings. Mina baksidor har aldrig varit så stora och väldefinierade som när jag körde hög volym i olika varianter av enbensrakmark och GHR´s (typ lårcurl med kroppsvikt). Dock kostar det på ryggen.

Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Nuvarande stats: 35 år, 183cm, 86kg, 8,5-9% bf.



Målet med kost/form just nu är att hålla mig i rimlig form fram tills nästa tillfälle att peaka. Rimlig och hållbar form för mig är dryga 8-9% bf. Det gör jag genom att hålla mig inom 185-190lbs (84-86,5 kg) morgonvikt och justera matintaget beroende på var jag hamnar inom det spektrat. Årets mål är inte att bygga på mig maximalt så jag har inget behov av enorma mängder energi, målet är istället att vara aesthetic and athletic, d.v.s. att jag fortsätter jobba på att progressera i calisthenics och bibehåller vissa byggarövningar för estetiska syften. Styrka kör jag ju också i vissa övningar som lämpar sig bättre för det som fria HSPU och tunga böj.
Uppdatering av årets fokus och formhavande.
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat