Ämne: Bänkpress/SL
Visa ett inlägg
Gammal 2019-06-27, 10:19   #5355
A.Pahkamaa
Registered User
 
A.Pahkamaas avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Linköping
Inlägg: 4 927
13 Juni 2019

Simning:
Testade våtdräkten ett par vändor i poolen

15 Juni 2019

Simning:
Testade simma öppet vatten nere vid badplatsen, övade också på att ta mig ur våtdräkten.

16 Juni 2019
Linköping Triathlon

Mitt första triathlon slutade i ett fiasko. Simningen gick ganska bra bortsett från att jag fick en spark mitt mellan ögonen av en medtävlande som bytte från frisim till bröstsim och att simglasögonen inte höll tätt... Nu till fiaskot. Precis när jag simmat klart så sätter jag ner foten på botten ca 0.5 från rampen där man kliver upp, jag har den enorma oturen att trampa på något väldigt vasst och skär upp trampdynan och två tår. Tyvärr märkte jag inte av detta pga kalla fötter, adrenalin och fokus på att komma ur dräkten vilket resulterade i att jag sprang typ 200 m i lera, sand, gräs, grus och asfalt. Väl framme vid växlingen insåg jag vad som hänt. Första tanken var att be om ett plåster och sen fortsätta men sjukvårdarna sa ganska snabbt att jag behövde åka in på akuten och sy ihop foten. Bröt loppet och åkte iväg till akuten där större delen av tiden ägnades åt att rengöra såren och sen fick jag ett par stygn i ena tån. Resten av dagen spenderades med foten i högläge då jag blödde ganska mkt...

Simning:
1500 m @ 39:30

Cykel:
-

Löpning:
-
A.Pahkamaa är inte uppkopplad   Svara med citat