Visa ett inlägg
Gammal 2017-12-27, 15:49   #1
Beard
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 23
Antipsykotika och deff

Jag har tagit antipsykotika i nästan 10 år och provat 5-6 olika. Vad jag märkt är att deffa varit närmast omöjligt på vissa av dem. Jag har räknat kcal och den mängd kcal som gjorde mig deffad går jag inte längre ned på. Då kan man tänka att det bara är att sänka kcal ytterligare. Ja det gjorde jag, vilket resulterade i att jag började förlora muskler istället för fett. Ett dilemma verkligen när man gillar bodybuilding.

För ungefär ett år sedan blev jag satt på en medicin som heter Peratsin som är den absolut bästa jag haft i deffavseendet, ändå så upplever jag det klart svårare än innan jag blev medicinerad.

Nu vill jag inte höra någon skit som typ att det kan bero på du blivit äldre, eller du fuskäter på kvällarna, ät mindre så blir du hård eller något liknande. Om du inte har någon erfarenhet alls kring detta så föredrar jag att du istället inte säger något, tack!

Det jag undrar är om det finns någon här som har erfarenhet av diet och antipsykotika och vilka tips som möjligtvis finns att få.

Vad jag förstår är det inte klarlagt än varför man går upp på dessa mediciner. Visst aptiten ökar, men när man räknar kcal så märker man att det är något annat som också är vajsing.

Senast redigerad av Beard den 2017-12-27 klockan 15:53.
Beard är inte uppkopplad   Svara med citat