Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-10, 18:22   #8134
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Fuark Visa inlägg
menade inte så. menade att jag vill bygga muskler fastän/i samband med att jag fastar
Svårt att svara på vad för effekt det skulle ge med längre fasteperioder vad gäller muskelutveckling. Frågan är var gränsen går för eventuell följande superkompensation, som Tjing nämner. Misstänker att du inte blir någon byggare av en sådan diet, även om du frossar på ätdagarna. Däremot så är det varannandagsfasta som är mest studerat hos djur, och där de främsta hälsoeffekterna har uppmätts (även om det hos människor mer verkar ha att göra med proteinintaget än kaloriintaget, vore intresserad av att se en studie där man cyklar proteinintaget).

Apropå vad gäller "faran" vid fasta och kopplingar till anorexi o dyl, så beror det nog mycket på vad för självbild man har till o börja med. Är den lite skev så kan längre fasteperioder kanske inte vara det bästa. Men då är ju överlag slaviskt följande av dieter inte bra.

Personligen så finner jag att träning är en utmärkt "normalisator", då jag blir grovt hungrig efter jag styrketränat - särskilt om jag inte ätit på ett bra tag innan.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2013-02-10 klockan 18:24.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat