Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-02, 10:06   #364
Jonithan
Registered User
 
Jonithans avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 1 745
Citat:
Ursprungligen postat av tompee Visa inlägg
Tack Jonithan! Har alltid varit stark i utfall. Tror det kommer från BodyPump där jag är intstruktör.

I OH squat så krävs det en hel del rörlighet. Jobba med rörlighet i axel, bröst, lats. Därefter brukar jag tänka att min armhåla ska peka mot väggen eller spegeln framför mig. Alltså inte ner i backen utan rakt fram. Brukar varken tänka på att pressa ner eller upp skuldrorna. Försöker istället hitta en bra balans där jag varken spänner mig eller slappnar av. Där blir man som starkast. Mina tips, dock är jag inte världsmästare på OH squat
Okej! Fast jag tror styrkan kommer från Krypton, omänskligt med 95kg

Jag förstår precis vad du menar, men det är så lätt att man hamnar i ett läskigt låsläge om man tappar fokus för en sekund vilket såklart är enkelt när man även ska tänka på att göra en korrekt squat. Jag villl undvika låsläget eftersom där kommer det knäcka till om jag lastar på mer vikt. Om man däremot försöker ha stången som i slutet av en pushpress, ja då får man ingen balans i squaten. Jag kommer ALDRIG lära mig OH Squat!

EDIT: Respekt för burparna på 2:04!! Jag ska försöka mig på en bra tid imorgon tänkte jag! Dock inga 2:04
__________________
Journalen (CrossFit & Fitness Five)

Senast redigerad av Jonithan den 2012-08-02 klockan 10:09.
Jonithan är inte uppkopplad   Svara med citat