Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-22, 18:07   #567
Loui26
Registered User
 
Loui26s avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 589
Citat:
Ursprungligen postat av Nano-Sekund Visa inlägg
Att jag kan ge inspiration till böjpass hör nog inte till vanligheterna! (är klen & dålig i böj sett till andra övningar för ben)

Jag jobbar mycket med tempo för att känna efter vad jag stimulerar i själva övningen. Har jag en dag då jag känner mig extremt pigg & får bra kontakt så jobbar jag med lite snabbare tempo. Vid segare dagar så försöker jag att jobba mera i den negativa fasen (press) & att hänga ut vikten vid (drag).

Kommer upp en tr.film imorgon då jag förklarar lite runt detta med tempo. Du får kolla på den

Hoppas detta gjorde dig klokare?
Först och främst är jag själv också en jäkligt dålig böjare (kanske den sämsta på kolo :P) men sen är inte inspiration alltid tunga vikter och höga reps för mig. Jag blir snarare inspirerad av folk som verkligen ger allt och aldrig viker undan för ett mastigt benpass!

Jo nog blev jag lite klokare alltid! Brukar själv försöka hålla ett hyffsat tempo men mest för jag tycker man får en lite annan känsla i kroppen med lite tempo. Därför jag var nyfiken om vad du som är lite mer kunnig hade för syfte med det
Ska definitivt se på filmen, kikar alltid med glädje på dina/era videos!
__________________
"Använd din tid väl! Använd den till att tänka på gamla minnen och använd den till att drömma
om och skapa din framtid. Men fastna inte i det förflutna eller vänta på framtiden, utan lev i nuet.
För din tid den är nu!"


Light weight journal (literally)
Loui26 är inte uppkopplad   Svara med citat