Visa ett inlägg
Gammal 2019-06-02, 11:25   #4
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av Xtreme Visa inlägg
Jag ska köpa nya stång och viktskivor 50mm. Väger mellan att köpa gummerade eller pumper men behöver råd då jag jag inte kan bestämma mig. Vad tycker ni? Ska användas till bänkpress, marklyft och skivstångsrodd. Kommer inte slänga vikterna (släppa från hög höjd).

Priset skiljer men det är inte av betydelse. Några saker jag tänker på är

Gummerade
+ Har handtag som ökar greppet vid på/avlastning
Spelar ingen större roll, och jag har klovat med alla möjliga vikter. Kör enbart bumpers om dessa är tillgängliga
+ Många viktställ är gjorda för olika stora vikter, inte att alla har full storlek
Gör egna ställ, eller stapla dem på hög. Många ställ har plats för fullsize längst ned och mindre ovanför.
- Dom är olika stora så när man kör marklyft måste man börja med de två tyngsta 30 kg för att få rätt höjd på stången från marken,
Köp två bumpers, resten gummerade. Problem löst.

Pumper
+ Dom är alla lika stora, fördel vid marklyft
Se ovan
+ Låter mindre (förmodar jag)
Bra plattform löser detta.
- Inte lika greppvänliga
Du behöver träna ditt grepp, så detta är bara en fördel.

Vad anser ni?
Citat:
Ursprungligen postat av exevision Visa inlägg
Gillar inte studset som blir med vissa bumpers. Stången åker lite varts som helst när man reppar i marklyft.
Viktlås eller riktiga reps, inga problem då. Samma problem med "gummerade" skivor.

Så. Tråd låst.


BUMPERS
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat