Visa ett inlägg
Gammal 2019-01-03, 14:33   #1981
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Igår
Löpning, 4.5 km, 5:40-tempo
Testade nya pulsklockan samt applicerade feedback från löpanalys. Bra klipp i steget men ovant och vaderna tog, och är riktigt ömma idag (träningsvärk).

Jag har forskat en del på youtube/hemsidor och försökt lägga upp en grov plan för vintern:

Första 2-3 veckorna:
3 pass i veckan utan särskild plan, för att försöka vänja benen vid nya tekniken (främst sätta ner foten mer rakt under höften ==> landar mer på mittfoten och vaderna kopplas in med).

Sedan:
3-4 pass i veckan.
- Ett tröskel/tempopass (typ 4:30-tempo i 15-25 min)
- ett intervallpass. Kan varieras från tex 800m intervaller på bana till 4min-intervaller på löpband, eller ingå i mina mer rutinmässiga crossfit-wodar i form av tex 5 varv av 400m löp + 20 wallballs, vila 2 min mellan varven etc etc.
- ett långpass på helgen med successivt ökande distans, prat-tempo (vet inte vad det är riktigt men gissar på 6 min-tempo ungefär)
- vad det eventuellt fjärde passet blir får jag se, kanske får variera beroende på hur tidigare oss gått.

Generellt verkar detta vara ett typiskt rekommenderat upplägg: ett distans, ett tröskel och ett intervall-pass, som bas.
Övrig träning får jag köra lite på känn. Klart är att jag är beredd att prioritera ner den ett par månader nu iaf, är riktigt taggad på att försöka göra en bra miltid och ett bra Gbg-varv.


Idag
Pushpress
67.5 kg x 8 x 4

20 min EMOM:
Min 1: 10 pullups
Min 2: 20 armhävningar
Min 3: 9 pullups
Min 4: 18 armhävningar
Osv

Lite armpump och stretch.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat