Visa ett inlägg
Gammal 2019-01-02, 18:48   #21
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Ja det är ju faktiskt också en anledning till varför jag förespråkar att man ska köpa mera saker naturellt; för att oftast så kan man ju smaksätta saker själv.

Typ yoghurt med blåbärssmak, varför köper man inte bara yoghurt och har i blåbär? Är ju jäävligt mycket sånna saker man gör utan att tänka på det.

Kollar man vad proteinpulver innehåller,

https://www.mmsports.se/Kosttillskot...-Whey-100.html

BODY SCIENCE
Body Science Whey 100%



Så är det ju faktiskt just kakao, som du lika gärna själv kan hälla i?

Och nej det här är ingen kamp mot konstiga e-nummer eller märkliga innehålsförteckningar; Sånt skiter jag fullständigt i. Det här är bara en ren spekulation över hur korkad man egentligen tillåter sig att vara.
Jao! Naturell innehåller då: Ingredienser: vassleproteinkoncentrat (från mjölk) (innehåller emulgeringsmedel sojalecitin), vassleproteinisolat (från mjölk) vilket passar mig helt utmärkt. Den största fördelen med att blanda ihop saker å ting själv är att du får bättre kontroll över råvarorna. Kostnaden kanske blir tid så tillvida inte du fixar storkok en gång i veckan eller en gång i månaden om du är helt galen (t.ex. 30 matlådor rakt av om du har frysen för det).

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Mindre krångel + att man kanske tycker fejkblåbärssmak är godare än vanlig.
Jao, just förberedelsen är en viktig faktor, varav färdiga matlådor köps istället för att folk står och storkokar hemma och gör matlådor för en hela vecka om de vill. Då får de även bättre kontroll över råvarorna vilket är nyckeln till att minska mängden artificiella kemiska ämnen, allt är ju kemi, men "artificiella" skulle jag säga är vad vi människor har skrapat fram i labbarna.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat