Visa ett inlägg
Gammal 2016-10-23, 17:34   #1
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Tar aldrig i när jag tränar

Hej!

Jag fortsätter med min modell att starta en ny journal för varje nytt träningsprojekt. I min förra journal var målet att nå 100 kg i knäböj; det är nu nått, så dags för en ny journalstart. Den här journalen har som ni ser inget mål, så den kommer jag hålla på med tills jag kommer på ett fyndigare journalnamn.

De flesta vet väl vem jag är - jag är ju coolast på Kolozzeum - men jag lägger ändå upp en kort presentation, för jag gillar att prata om mig själv.

Namn: Henrik.
Född: 1983.
Sysselsättning: Pluggar en jätteflummig högskoleutbildning.
Intressen: Prata om mig själv, fjäderfän, skicka kukbilder, raka ryggen, lyssna på Eurodance, Tove Jansson, ordvitsar, stora rumpor, skriva ord i fet stil.
Har styrketränat seriöst sedan: Oligocen.



Mål med träningen: Bli sexigast i världen.
Delmål med träningen: Bli sexigast i Blekinge.

NU SKA VI SNACKA TRÄNING

Jag ska tweaka mitt upplägg lite. En tydlig förändring är att jag ska börja köra Russian Squat Routine för min bänkpress; dels eftersom min bänkpress har stagnerat lite, dels eftersom jag varit nyfiken på RSR sedan jag blygt började snegla på rutinen för flera månader sedan. Jag har satt 120 kg som mitt nuvarande max. Jag tar egentligen bara 110, men som Jonathan sa i Bröderna Lejonhjärta:

"Ibland måste man lyfta mer i bänkpress än man tror man klarar av. Annars är man ingen människa, utan bara en liten lort."

Jag har även bytt träningsdagar, eftersom jag är mer upptagen på fredagar än söndagar. Nu ser det ut såhär:

Söndag: Överkropp.
Måndag: Karate.
Tisdag: Bänkpress och ben.
Onsdag: Karate.
Torsdag: Överkropp.
Fredag: Vila.
Lördag: Karate.

Även vad gäller övningar, set och reps har jag tweakat lite, baserat på vad som funkar och inte funkar, vad som är roligt respektive tråkigt, och på ren nyfikenhet. Så här ser det ut:

Söndag:
Bänkpress RSR (dag 1)
Pronerade chins 4 set
Pendlayrodd 4 set
Pushdown kabel 4 set
Stångcurl 4 set
Koncentrationscurl 4 set
Hantellyft åt sidan 2 set
Mage, lyfta upp benen 5 set.

Tisdag:
Bänkpress RSR (dag 2)
Tunga knäböj 4 set, följt av rumänska marklyft 4 set, följt av lätta marklyft 4 set, ELLER marklyft 4 set, följt av frontböj 4 set, följt av lätta knäböj 4 set (växlar mellan dessa varannan vecka)
Benspark 4 set
Sittande lårcurl 4 set.

Torsdag:
Bänkpress RSR (dag 3)
Frivändningar 4 set
Supinerade chins 4 set
Stående tricepspress med stång 4 set
Sittande hantelcurl 4 set
Scottcurl 4 set
Sidlyft maskin 2 set
Mage, rulla ut på boll 5 set.

NU SKA VI SNACKA KOST

Jag har precis deffat ner mig från 84 till 76. Jag tänkte fortsätta deffa till 72, men bestämmer mig härmed för att lägga mig på balans, eftersom:

1) Jag vill egentligen inte väga mindre, bara ha mer fett och mindre muskler.
2) Nu har jag deffat så länge att jag börjar märka att välmåendet tar stryk, testohalten mm börjar förmodligen sjunka.
3) Det viktigaste skälet: Blir jag smalare kommer folk börja anklaga mig för ätstörning. Jag är lite på gränsen nu... Det är så mamma säger "jag tycker du har blivit smalare", men utan direkt oro i rösten.

Hur ska jag lägga mig på balans? Ska jag räkna kalorier? Nej, då dör man av tristess. Jag har prövat. Jag dog. De fick återuppliva mig. Istället ska jag äta ungefär som nu, men vara lite mer noga med att äta mig mätt, tillåta mig att äta lite mer fett, och tillåta mig att äta lite mer kolhydrater. Ska försöka öka maten med små steg, så det inte rusar iväg och jag förvandlas till en Michelingubbe.

VI KÖR EN FAQ

Fråga: Varför bulkar du inte, din smalfeta räka?

Svar: Jag har prövat det. Om jag bulkar upp mig, säg, fyra kilo, så består fem av de kilona av fett. Muskelökningen består av minus ett kilo. Så det är verkligen inget för mig.

DET VAR DET

Ikväll ska jag riva av första passet. Kommentera gärna så mycket ni orkar nu. Jag tycker det är skittråkigt att läsa och kommentera i andras journaler, men älskar när folk läser och kommenterar i min. #dubbelmoral
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2016-10-23 klockan 17:44.
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat