Visa ett inlägg
Gammal 2020-04-18, 14:07   #1
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Kettlebellsövning som träffar bröstet

Hej,

Har sökt runt och försökt hitta något men får bara fram massa fjantiga appar och inga övningar när jag söker efter en bra kettlebellsövning som träffar bröstet.

Jag kör för tillfället ett väldigt enkelt kettlebells-peogram från styrkelabbethttps://www.styrkelabbet.se/intensivt-traningspass-for-hela-kroppen-med-en-enda-kettlebell/. På detta varierar jag några övningar för att dels få variation men även för att träffa olika muskler. Fungerar väl för mig då det handlar mest om att träna hela kroppen under 45min och jag siktar inte på att utveckla någon speciell muskelgrupp mer än annat, utan, som sagt, generellt träna hela kroppen.

Men

Vilken övning kan jag köra för att träffa brösten? Jag har tillgång till kettlebells men inget mer än så. Kan inte hitta någon övning ön att t.ex. köra liggande press eller flyes, vilket i sig säkert skulle funka men ja..

Kanske är bättre att bygga en väldigt simpel dips-ställning och träffa bröst, triceps etc. Istället?
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat