Visa ett inlägg
Gammal 2018-08-13, 20:27   #1822
plerve
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2018
Inlägg: 1
Hjälp? :/ Varning för ett kanske extremt luddigt inlägg
"Tar inga framsteg i min "träning"...."

Fastnat för chin ups / pull ups. Och i början, under ca 2-3 veckor, kunde jag inget mer än att just hänga på stången innan jag kunde göra en chin up. Tog ca 1månad innan jag kunde göra en riktig pull up.

Det som hindrar mig är typ .. det känns typ i lederna? Alltså riktigt djävla långt in. När jag tränat så blir mina armar obrukbara i flera dagar. Fått väldigt stora triceps jämfört med innan men annars inga framsteg som man kan se sådär ytligt och jag känner mig inte starkare alls. Biceps och underarmarna är fett små. Fått lite muskler på ryggen dock :o !

Mitt "rekord" är ca 5 chin up och 3 pull up. Och jag har mest gått efter amerikanska guider så med chin up menar jag alltså fingrarna mot mig och ganska tight. Och tvärtom.

Är ca 198cm lång och 97kg, är spinkig som fan och all min vikt sitter i låren/röven.

Nu har det gått ungefär ett halvår och jag har inte gjort några framsteg alls! Inte sedan jag nådde den punkten att jag kunde göra dessa 5 chin up och 3 pull ups.

Fan vad luddigt de blir och vet inte vad ni ska kunna svara för att hjälpa mig. Det jag tror hindrar mig är just smärtan som känns ända in i lederna.. vad fan är det.. borde inte kroppen ta smärtan och anpassa sig? :S Har även 5kg och 15Kg gummi, dock använder jag bara 5kg gummit då 15kg får mig att flyga upp i taket (:P) Men det har inte gjort någon skillnad på alla dessa månader.

Så min dumma fråga är. Vad är det som fattas för att jag ska kunna utvecklas när det gäller chin och pull ups? Och varför känner jag sådan smärta i "lederna" ? Ger er väldigt lite att gå på tyvärr
plerve är inte uppkopplad   Svara med citat