Visa ett inlägg
Gammal 2015-11-30, 09:00   #4
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Hade lite ont i knät i lördags och ännu igår. Funderade på att skippa passet men körde som planerat i alla fall.
Uppvärmning på crosstrainern.
Richters uppvärmningsstretchrutin.
Böj 45kg 5*10reps
Mark 55kg 5*5
Vadpress 50kg 5*8. Höj reps.
Bencurl 35kg 5*10. Höj vikt.
Stretchningen efteråt uteblev pga tidsbrist. Lite stretchning senare på kvällen.

Börjar misstänka en orsak till spänningarna i knäna beror på för stela quads. Under våren stretchade jag hamstrings varje dag men inte framsidan av låren. Det jag känner hjälper mest emot spänningarna är just stretchning av framsidan.

Deload vecka denna vecka då jag kört tungt en längre tid med övrekroppen. Planera samtidigt ta lite av en deload för nedre delen. Planen är höja 5kg än i böj och mark denna vecka men bara köra 5or i två nästa pass. Assistansen blir på oförändrad vikt men bara 5or.

Har inte känt av nåt brännande i knäna nu på några veckor men spänningen speciellt i högerknä kommer mellan varven. Inte fått fram nåt mönster i vad det beror på. Vissa dar på jobbet är bara stillasittande då problemen känts av, däremot i lördags var jag aktiv hela dan med sysslor och ändå kom smärtan smygandes till kvällen.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat