Visa ett inlägg
Gammal 2015-09-09, 22:17   #29
NautilusMetoden
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2013
Inlägg: 134
Riktigt flummigt inlägg nu, det mesta har redan sagts i denna tråd men jag vill lägga till ett ytterligare perspektiv som jag tycker man kan hitta i princip överallt i samhället...

Jag tror också att det har att göra med en typiskt gruppmentalitet som ligger i undermedvetandet faktiskt. För att liksom visa att man är mer hardcore är resten.

Lite som de musikfantasterna som bara har "bra smak" och bara gillar kända klassiska band, "höhö Led Zeppelins Stairway To Heaven är klart den bästa sången i världen!". Samma sak med knäböj, man kollar på Youtube där alla är liksom "Bro you HAVE to squat if you want gains!", ser alla "DO U EVEN SQUAT"-memes och inlägg överallt , ser alla Kolozzeum profiler predika om att man liksom sväller upp med massor med muskler över heeela kroppen. Det hela skapar den där gruppmentaliteten som vi alla har i vårt undermedvetande. Man visa att man är mer hardcore än den där smala medelålderspappan som sitter på sin fjuttiga benspark och vips, ett år senare så sitter man på Kolozzeum och spammar varje tråd med om hur jäkla biff det är med knäböj och skrattar åt varje DO U EVEN SQUAT-bild på Facebook.
NautilusMetoden är inte uppkopplad   Svara med citat