Visa ett inlägg
Gammal 2018-01-01, 15:15   #24
Benny Carlsson
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 97
Citat:
Ursprungligen postat av Beard Visa inlägg
Har du själv haft någon av dessa mediciner?
För det första har jag haft kontakt med hundratals människor som äter dem, och jag läser i princip all ny forskning på området.

Citat:
Ursprungligen postat av Beard Visa inlägg
Jag provade käka 2000kcal på Abilify plus 2-3h cardio per dag. Jag stannade på 90kg. Sen fortsatte jag med zeldox och redan nån vecka senare började jag gå ner. Tilläggas är att jag är ca 75 i tävlingsform.
Detta är möjligen, men mycket osannolikt, fysiologiskt möjligt, om du har grava problem med ämnesomsättningen.

Fryser du konstant? Är du apatisk/håglös?


Citat:
Ursprungligen postat av Beard Visa inlägg
När jag räknar kcal räknar jag väldigt noga. Väger allting. Reggar allt.
Det är svårt att lita på det, när du uttrycker dig såhär:


Citat:
För min del är jag säker på att den biokemiska påverkan är den största faktorn till att det är svårt att deffa.
... vilket klargör att du är ointresserad av hur det egentligen ligger till, ignorerar forskning som inte överensstämmer med vad du tror och tror på den forskning du vill ska gälla. Du verkar sakna en opartisk hållning till detta, och det är förståeligt. Till exempel så visar forskning att folk i allmänhet kraftigt underskattar hur mycket de äter, och överskattar hur mycket de rör sig. Det gäller dig också.

Ingen tror att du medvetet ljuger, men du lurar dig själv till att tro att dina piller omöjliggör viktnedgång. Det blir definitivt svårare, för att man blir vrålhungrig/sötsugen och trött/seg, men för några år sedan hjälpte man en grupp psykiskt sjuka, medicinerade överviktiga patienter/klienter med viktnedgång, och skillnaden mot andra grupper var inte stor, och vilken medicin respektive klient åt avgjorde inte vem som gick ner i vikt och/eller inte.


Jag försöker inte håna eller jävlas med dig. Mitt enda intresse är att förmedla någorlunda opartiska fakta kring ämnet du undrar över.
Benny Carlsson är inte uppkopplad   Svara med citat