Visa ett inlägg
Gammal 2016-11-04, 13:47   #14
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Jag har ju börjat en hel del med crosstrainer nu under deff. Målet är därför bara att hålla förbränningen högre än vad den annars hade varit. Tänker som alltid att variation är viktigt så jag har tre olika typer av pass jag kör. Sen försöker jag även tänka på artikeln som postades här nyligen, om att intervallträning bränner mer fett än kontinuerlig träning.

Lågintensiv: ca 45 min i lugnt tempo. Som mest har det blivit 55 min. Sällan intervaller, men brukar variera tekniken emellanåt genom att släppa handtagen och/eller blunda en stund vilket ger bra balansträning.

Medelintensiv: ca 30-35 min i ganska lugnt tempo men med 5-10 intervaller i högre tempo på ca 40-60 sek vardera.

Högintensiv: upp till 15 min varav 3-5 intervaller på 20 sek vardera i nära på maxtempo.

För att ha så mycket kraft som möjligt över till styrketräningen föredrar jag nästan att inte köra högintensivt. Det kör jag i så fall efter styrketräningen. Sen känner jag nästan att mina lågintensiva pass har gjort mest för vilopulsen på kvällen, som jag upplever har sjunkit med 5-10 slag per minut. Det känns som en bra bonus.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2016-11-04 klockan 13:51.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat