Ämne: crossfit
Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-29, 22:43   #2
Tengo
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Tempe, AZ
Inlägg: 35
En jävla massa träningsvärk och känslor...

För mig har det funkat kanon eftersom jag inte är/var intresserad av att lägga på mig muskler (öka i vikt), utan att bli så stark/snabb/uttålig med det jag har. Viktmässigt har jag gått lite upp och ner med startade på ~93 men ligger stadigt runt 87-88kg, men jag följer ingen speciell diet.
Har ökat markant i alla lyft (utom bänkpress om jag aldrig kört så jag vet inte) och uttåligar har jag definitivt blivit, orkar göra övningar med tyngre vikter/högre intensiter under en längre tid.

Börjde med att följa WOD från crossfit.com men efter 5-6 månader så blev det lite segt att alltid träna själv och behöva modifiera WOD´s för att det inte fanns utrustning ochnu hade jag turen att det låg ett crossfitgym i samma kvarter som jag bor i så jag började gå där istället vilket är blande det bästa jag har gjort. Så det blir 5-6 ggr i veckan på gymmet + lite hockey.

Alla gym som är affilierade med crossfit lägger upp sin egen träning på nätet (länkar finns på crossfit.com) så det finns en uppsjö av olika upplägg.
Tengo är inte uppkopplad   Svara med citat