Visa ett inlägg
Gammal 2017-11-15, 08:38   #117
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Det är lätt att tänka sig att det är enkelt i förhand, det tänkte jag också. Särskilt om man är lite hungrig. När man väl fått i sig 6-7k kcal så känns det annorlunda.

Det gäller dessutom att välja livsmedel som magen klarar av. Är man inte van stora mängder fett t ex så kan det bli många toabesök. Vissa får även problem av stora mängder socker, t ex huvudvärk. Kanske beror på vätskebrist.

Jag mådde bra hela dagen
Citat:
Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
Testa bara detta först om du inte gjort det redan. Mina tarmar vill inte ha mer än 1-2 av ovanstående. Maltitol verkar vara i särklass värst för mig.
Ja, så kan det nog vara kanske. Mina val av livsmedel hade vart ett optiförsök efter som att det var vad tråden handlar om. Som tur är har jag faktiskt inga problem med en del socker. Risgröten kommer jag koka utan socker och att äta ett gäng tusen kalorier från gröt, bröd osv kommer att funka bra. Det där efter 7000 Kcal kan jag tänka mig slår in först när man väl är där som du säger och jag är nog inte sugen på skumtomtar då. Tror jag klarar det dock!

Jag åt 10 Lohilo glassar när jag frostade frysen i somras. Visst gör magen lite uppror morgonen efter, men jag hade relativt problemlöst fått i mig det. Mycket socker och mycket fett på samma gång däremot, typ mjölkchoklad etc, det leder till enorma svårigheter med magen.
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat