Visa ett inlägg
Gammal 2019-07-26, 16:39   #11194
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 843
Citat:
Ursprungligen postat av Gluffgluff Visa inlägg
Med nedtränad menas att när man tränar kontinuerligt och ökar vikterna/volymen så tränar man ner sig, dvs kroppen är i en mer eller mindre konstant fas av återhämtning. Detta är inget dåligt utan direkt nödvändigt för att göra ökningar efter den "novisa" fasen. Det är inte ovanligt att man kan ta 1 veckas semester utan träning och sedan komma tillbaka och göra PR, därför att kroppen har fått möjlighet att återhämta sig lite extra.

Det låter som ett smart upplägg.

Saker som fungerar för mig och vissa andra, plocka ut chokladbitarna ur kakan eller ignorera allting.


Som sagt ta det med en nypa salt, vi är alla individer. Jag är inget proffs eller så men har gjort den typen av deff du är inne på ett par gånger med blandade resultat. Lycka till, ha kul och håll oss uppdaterade!
Fattar. Ja det är så jag kört senast, vartannat pass har varit pang på och nästa är jag fortfarande seg i den muskelgruppen så då tillåter jag mig att det blir färre repetitioner på samma vikt. Omöjligt att hålla samma antal igen men försöker inte kämpa emot tröttheten. Lite deload.

Sen så kör jag pang på igen passet efter det.

Blir inga PB försök nu utan ska försöka hålla mig på en jämn nivå hela tiden.


Kul med ditt upplägg där, jag kör snarlikt. 3 veckor strikt, 1 vecka återhållsam refeed och sedan 3 veckor till.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut

Senast redigerad av Armed Dingo den 2019-07-26 klockan 16:41.
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat